KOZBUD działa na rynku nieruchomości świadcząc usługi związane z zarządzaniem i administrowaniem nieruchomościami własnymi i powierzonymi oraz doradztwem prawnym w tym zakresie.
Wciąż rosnące koszty utrzymania i zarządzania nieruchomościami wymuszają na Wspólnotach, właścicielach nieruchomości komercyjnych, właścicielach kamienic czynszowych, developerów i Spółdzielniach Mieszkaniowych potrzebę szukania nowych rozwiązań celem obniżenia kosztów funkcjonowania nieruchomości. Możemy to osiągnąć poprzez działania i inwestycje, które zmierzają do obniżenie kosztów i wygenerowania zysku przez części wspólne nieruchomości. Przejmujemy nieruchomości w zarządzanie bez dodatkowych opłat i kosztów. Forma współpracy jest dostosowana do indywidualnych potrzeb zainteresowanego Klienta.
Stawiamy sobie wysokie wymagania w respektowaniu praw właścicieli, uzasadnionych kosztów we Wspólnocie, transparentności działań, skuteczności i szybkości w działaniu. Osobiste zaangażowanie właścicieli firmy są gwarancją kreatywności i skuteczności w prowadzeniu Państwa spraw.
Wiedza, doświadczenie i umiejętności w zarządzaniu to atuty naszej kadry, które zapewniają Klientom pełną administrację z wykorzystaniem najnowocześniejszych technik zarządzania przy wsparciu profesjonalnego oprogramowania głównie w zakresie księgowości, rozliczenia opłat, pełnej dokumentacji i jej archiwizacji. Zapewniamy również windykację opartą na zintegrowanym systemie monitoringu Klientów.
W swojej codziennej pracy przestrzegamy zasad Kodeksu Etyki Zawodowej, Standardów Zawodowych Zarządców Nieruchomości i oczywiście kierujemy się zasadą ochrony interesów Właścicieli nieruchomości. Posiadamy ubezpieczenie OC Zarządcy. Na bieżąco załatwiamy wszystkie sprawy formalno-prawne wynikające z zarządzania.
Do standardowych usług w tym zakresie należy:
Obsługa organizacyjna Wspólnot Mieszkaniowych – zakres działań:
- Rejestracja Wspólnoty Mieszkaniowej w Urzędzie Statystycznym i Urzędzie Skarbowym (NIP, REGON).
- Założenie rachunku bankowego dla Wspólnoty.
- Przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnot Mieszkaniowych.
- Przygotowywanie uchwał właścicieli lokali.
- Współpraca z Zarządem Wspólnoty.
- Prowadzenie ewidencji właścicieli lokali.
- Prowadzenie korespondencji z Właścicielami Wspólnoty.
- Analiza ofert na dostawy mediów, roboty i usługi związane z utrzymaniem nieruchomości.
- Przygotowywanie, negocjowanie i zawieranie w imieniu Wspólnoty umów na dostawy mediów i innych usług.
- Koordynowanie, nadzorowanie i kontrolowanie jakości świadczonych usług pod kątem zgodności z zawartymi umowami.
- Zawieranie umów z ubezpieczycielami majątku Wspólnoty Mieszkaniowej.
- Protokolarne przejmowanie i przekazywanie nieruchomości wraz z dokumentacją techniczną, administracyjną, księgowo – finansową i prawną.
- Archiwizacja dokumentacji Wspólnoty.
Obsługa techniczno – eksploatacyjna Wspólnot Mieszkaniowych – zakres działań:
- Utrzymanie w należytym porządku pomieszczeń i urządzeń budynków oraz otoczenia budynków służących do wspólnego użytku.
- Nadzór i bieżąca kontrola nieruchomości budynków i gruntów, na których posadowione są nieruchomości.
- Prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z przepisami prawa budowlanego.
- Dokonywanie przeglądów technicznych.
- Zlecanie prac konserwacyjnych, remontowych oraz usuwania usterek wynikłych w czasie eksploatacji.
- Zlecanie usuwania awarii i ich skutków w budynku Wspólnoty.
- Opracowywanie rocznych i wieloletnich planów remontów.
- Ewidencja oraz nadzorowanie legalizacji urządzeń pomiarowych.
- Okresowe odczytywanie urządzeń pomiarowych w budynkach Wspólnoty Mieszkaniowej.
Obsługa rachunkowo – księgowa Wspólnot Mieszkaniowych – zakres działań:
- Prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Prowadzenie pełnej ewidencji przychodów i kosztów działalności Wspólnoty.
- Przygotowywanie propozycji planów finansowo – gospodarczych.
- Opracowywanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnoty.
- Prowadzenie rocznych i okresowych rozliczeń kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej oraz funduszu remontowego.
- Prowadzenie rocznych i okresowych rozliczeń kosztów dostawy mediów.
- Odbiór, weryfikacja i sprawdzanie faktur za dostarczone media, usługi i roboty oraz zatwierdzenie ich do zapłaty.
- Wystawianie rachunków dla kontrahentów (np. za reklamy, wynajem powierzchni wspólnej).
- Rozliczanie płatności z dostawcami mediów i usługodawcami.
- Przygotowywanie wymiaru opłat dla właścicieli i dostarczanie ich właścicielom.
- Powiadamianie właścicieli o zmianie wysokości opłat.
- Analiza należności z tyt. opłat za lokale i wysyłanie wezwań do zapłaty.
- Windykacja należności z tytułu opłat mieszkaniowych i pożytków.
- Czynności związane z obsługą z bankową (sporządzanie przelewów).
- Załatwianie formalności związanych z uzyskaniem kredytów bankowych, zawieranie w imieniu Wspólnot Mieszkaniowych umów kredytowych.
- Sporządzanie dokumentacji podatkowej Wspólnoty i opłacanie w imieniu Wspólnoty podatków i innych opłat publiczno – prawnych.
- Archiwizowanie dokumentacji finansowo – księgowej.
Reprezentowanie i obsługa prawna Wspólnot Mieszkaniowych:
- Reprezentowanie Wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej, sądowej oraz organami egzekucyjnymi.
- Reprezentowanie Wspólnoty w stosunkach pomiędzy Właścicielami.
- Opracowywanie aktów normatywnych Wspólnoty Mieszkaniowej (statutów, regulaminów), oraz opiniowanie uchwał Wspólnoty.
- Udzielanie Właścicielom Wspólnoty porad prawnych, w zakresie spraw związanych z zamieszkiwaniem.
- doradztwo i planowanie
- Facility Management
- optymalizacja kosztów
- rozliczenia z najemcami
- termomodernizacje
- utrzymanie czystości
- przejmowanie wspólnot mieszkaniowych
Wszystkie niestandardowe usługi negocjowane są indywidualnie.